MEGA Sky 580 (WinVista)
Wir veröffentlichen neue Datenschutzrichtlinien um der europäischen DS-GVO, die ab dem 25.Mai 2018 in Kraft tritt, gerecht zu werden. Die neuen Datenschutzrichtlinien können Einfluss auf die Verwendung Ihrer Daten haben. Durch die weitere Nutzung unsere Webseiten stimmen Sie der Verwendung von Cookies, den neuen Datenschutzrichtlinien und den Geschäftsbedingungen zu.
Bitte loggen sie sich ein oder registrieren sie sich.

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge Bitte loggen sie sich ein oder registrieren sie sich.
Erweiterte Suche  

Autor Thema: MEGA Sky 580 (WinVista)  (Gelesen 11672 mal)

sax

• Grünschnabel
  • *
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« am: 15. April 2007, 16:25:27 »

Hallo,

Habe vor kurzem den dvbt empfänger (      MEGA Sky 580 ) gekauft, nun hab ich seit 2tagen einen neuen Pc mit windows vista, ich habe mir von der Seite die Treiber für Win Vista geladen, aber das sind ja nur die usb treiber?
Woher bekomm ich jetzt die Software für WinVista, also damit ich auch was zum schaun habe? diese nennt sich Presto! PVR 5 aber leider läuft die für win net unter vista, kann mir jemand helfen? lg

Jack

• Foren Experte
  • :
RE: MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #1 am: 15. April 2007, 16:29:32 »

Schau mal hier:

http://uk.newsoft.eu.com/tech-Support/tech-Support.asp?recNo=148
Zitat
   In general, you can refer to the following steps to install and run Presto! PVR on Windows Vista under the Windows XP compatibility mode. However, NewSoft does not guarantee the stability of some functions while running on Windows Vista.

1. Insert the Presto! PVR installation disc to your CD/DVD ROM drive.
2. Launch Windows Explorer (File manager) to browse the disc.
3. Right-click the Setup.exe file.
4. Click the Compatibility Tab under “Properties”.
5. Check the option “Run this program on the compatibility mode for”.
6. Select Windows XP.
7. Click the OK button.
8. Double-click the \"Setup.exe\".
9. Click “Allow” in the dialog “An unidentified program wants access to your computer.
10. Follow the instruction on the screen to complete the installation.

After you have followed the above steps, an error message “The device is not ready …” may appear when trying to launch Presto! PVR. This will indicate that a hardware driver is needed. To obtain the proper driver, please contact the hardware vendor to obtain a new driver for Windows Vista. Currently, most drivers for TV tuner devices may not support Windows Vista. As NewSoft provides the software bundled with your TV tuner and not the hardware, it is only responsible for problems and support related to software programs. All drivers are created by and are the responsibility of the TV tuner device manufacturers.

If you cannot find the proper contact information of the hardware vendor, please provide NewSoft with the following information in order for us to assist, so you contact your hardware vendor to help you to obtain the proper driver:

1. The TV tuner’s brand name or product name
2. Presto! PVR version number

To find Presto! PVR version number and Product ID:
1. Open the file HPVR5.ini from C:\\Program Files\\NewSoft\\Presto! PVR\\
Version = x.xx.xx (your version number) should be displayed in the dialogue box.

2. Open the file LUTRAY.ini from C:\\Program Files\\NewSoft\\Presto! PVR\\
ProductName = Txxxxxx (your product ID) should be displayed in the dialogue box.

sax

• Grünschnabel
  • *
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #2 am: 15. April 2007, 16:30:48 »

jops danke, habs grad selber gefunden^^
geht jetzt thx

sax

• Grünschnabel
  • *
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #3 am: 16. April 2007, 20:19:17 »

nochma ne frage,
kann ich eig. an den stick auch kabel tv anschlissen also kein dvbt?
da wa ja son adapter dafür bei oda wofür is der?

wollex

• Ehrenmitglied
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #4 am: 16. April 2007, 21:30:02 »

Der Stick besitzt nur einen DVB-T Chip...analoges oder oder digitales TV (ausser DVB-T) dürfte sich schwierig gestalten... ;)

Der Adapter ist für den Anschluss einer externen DVB-T Antenne gedacht...
Thomas

Xoxo

• Grünschnabel
  • *
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #5 am: 30. Mai 2007, 14:12:06 »

herculon

• Grünschnabel
  • *
  • :
MEGA Sky 580 (WinVista)
« Antwort #6 am: 02. April 2008, 00:00:32 »

Diese Lösung hat bei mir nicht funktioniert. aber ich habe eine perfekte Lösung gefunden:
einfach das tool DriverMax benutzen:

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

detailierte anleitung in english here:

how to install Mega Sky dvb-t Stick under windows Vista, or in general all XP Drivers that refuse to install under Vista:

http://www.andre-krause.de/tricks.php